Kontakt ul. Władysława Bojarskiego 3, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 41 10
e-mail: wpia@umk.pl

Władze Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu


Dziekan Wydziału
Prof. dr hab. Zbigniew Witkowski

Pokój nr 12
e-mail: zbywit@umk.pl

Dziekan prof. dr hab. Zbigniew Witkowski przebywa na urlopie wypoczynkowym w dniach 24 czerwca – 8 lipca 2024 r.
Za utrudnienia przepraszamy.

Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):

Dyżury w semestrze letnim roku akademickiego 2023/2024:

poniedziałki w godz. 10.15 – 11.00

Podczas dyżuru Dziekan nie rozpatruje spraw studenckich.

W sprawach studenckich wymagających wydania decyzji na podstawie przepisów Regulaminu studiów wnioski proszę kierować na adres:
dziekanat.wpia@umk.pl


Prodziekan ds. Studenckich
Dr hab. Piotr Rączka, prof. UMK

pokój nr 20
W sprawach studenckich wymagających wydania decyzji na podstawie przepisów Regulaminu studiów wnioski proszę kierować na adres:
dziekanat.wpia@umk.pl

Uprzejmie informujemy,  że dyżury dla studentów stacjonarnych i niestacjonarnych odbywają się we wskazanych dniach i godzinach zarówno w formie stacjonarnej, jak i w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams: raczka@o365.umk.pl

Uwaga! Dyżur w dniu 2 lipca jest odwołany z powodu urlopu wypoczynkowego.

Dni i godziny dyżurów w okresie wakacyjnym 2023/24:
wtorki od godz. 10.00

Dyżury dla studentów niestacjonarnych:

Dyżury przeznaczone są zarówno dla studentów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.

Zakres obowiązków:

  1. Organizowanie, koordynowanie i kontrolowanie procesu dydaktycznego na Wydziale.
  2. Organizowanie roku akademickiego na Wydziale.
  3. Nadzór nad sprawami socjalno-bytowymi studentów Wydziału.
  4. Nadzór nad praktykami i stażami studentów Wydziału.
  5. Rozstrzyganie w sprawach indywidualnych studentów Wydziału, a w szczególności wydawanie rozstrzygnięć indywidualnych w zakresie określonym Regulaminem studiów.
  6. Współdziałanie z komisjami rekrutacyjnymi w zakresie naboru kandydatów na studia prowadzone na Wydziale.
  7. Wspomaganie działań związanych z oceną zajęć dydaktycznych i oceną jakości kształcenia.
  8. Współpraca z organizacjami studenckimi, w tym samorządem studenckim, a także nadzór nad studenckim ruchem naukowym (studenckimi kołami naukowymi) i wydziałowymi komisjami studenckimi.
  9. Merytoryczny nadzór nad działalnością dziekanatów w sprawach dotyczących studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych.

Prodziekan ds. Współpracy z Zagranicą
Dr hab. Maciej Serowaniec, prof. UMK

Pokój nr 9
e-mail: international.law@umk.pl

Dni i godziny przyjęć w semestrze zimowym 2023/2024 (po uprzednim umówieniu):
poniedziałek: godz. 9:00-10:00

Dyżur odbywa się zarówno w formie stacjonarnej, jak i w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams: mserowaniec@o365.umk.pl

Zakres obowiązków:

  1. Koordynacja działań w zakresie pozyskiwania grantów na rzecz umiędzynarodowienia pracy naukowo-dydaktycznej Wydziału.
  2. Podpisywanie umów bilateralnych w zakresie mobilności studentów i nauczycieli akademickich.
  3. Pozyskiwanie nowych partnerów zagranicznych dla celów naukowych i dydaktycznych.
  4. Monitorowanie realizacji zawartych umów międzynarodowych.
  5. Informowanie studentów i pracowników Wydziału o aktualnych możliwościach korzystania z wyjazdów zagranicznych (staże, praktyki, szkoły letnie).
  6. Bieżący kontakt z gośćmi krajowymi i zagranicznymi Wydziału.
  7. Koordynacja angielskojęzycznej oferty dydaktycznej dla studentów polskich i zagranicznych.
  8. Opracowywanie materiałów promujących Wydział w kontaktach zagranicznych.
  9. Koordynowanie bieżących spraw dotyczących prawidłowego funkcjonowania Wydziału.
  10. Koordynacja programu YUFE.

Prodziekan Wydziału ds. Ekonomicznych i Rozwoju
Dr hab. Jacek Wantoch-Rekowski, prof. UMK

Pokój nr 9
e-mail: rekowski@umk.pl

Dni i godziny przyjęć w semestrze zimowym 2023/2024  (po uprzednim umówieniu):
piątek: godz. 11:00 – 12:00

Zakres obowiązków:

  1. Regularna kontrola wydatków Wydziału.
  2. Rekomendacje dotyczące niezbędnych inwestycji i bieżących zakupów dla Wydziału.
  3. Koordynacja ewaluacji dyscypliny nauki prawne.
  4. Przygotowywanie preliminarza finansowego Wydziału w kolejnym roku akademickim.
  5. Bieżąca kontrola stanu finansowego Wydziału.
  6. Monitorowanie zasadności wydatków jednostek organizacyjnych Wydziału.
  7. Kontrola obciążeń dydaktycznych pracowników Katedr z punktu widzenia racjonalizacji ekonomicznej.
  8. Konsultacje w zakresie dodatków i nagród dziekańskich dla wszystkich pracowników Wydziału.
  9. Czuwanie nad płynnością finansową Wydziału.