Kontakt ul. Władysława Bojarskiego 3, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 41 10
e-mail: wpia@umk.pl

Trwa rekrutacja do Blended Intensive Programm

Zdjęcie ilustracyjne

Drodzy Studenci, 

uprzejmie informujemy, że w dniach 14-21 lutego 2025 r. (do godz. 12.00) będziemy prowadzili na Wydziale Prawa i Administracji UMK w Toruniu rekrutację do udziału w Blended Intensive Programm (BIP) pn. „National and European Law in the context of migrations: some approaches”,  które organizuje Universidad Carlos III de Madrid we współpracy z UMK w Toruniu, University of Rijeka, Vytautas Magnus University in Kaunas oraz University of Antwerp. 

BIP-y są to krótkie intensywne programy, w ramach których wykorzystuje się innowacyjne metody uczenia się i nauczania,  w tym współpracę online. Programy mogą obejmować uczenie się w oparciu o wyzwania, w ramach którego transnarodowe i transdyscyplinarne zespoły współpracują ze sobą, aby sprostać pewnym wyzwaniom, na przykład związanym z celami zrównoważonego rozwoju ONZ lub innym wyzwaniom społecznym, przed jakimi stają konkretne regiony, miasta lub przedsiębiorstwa. 

Dla studentów z WPiA UMK przewidziano 5 miejsc. W szczególności do udziału w programie zapraszamy Studentów zaangażowanych w prace Studenckiej Poradni Prawnej.

Chęć udziału w programie, wraz z krótkim listem motywacyjnym w języku angielskim, wypełniony formularz zgłoszeniowy (https://www.umk.pl/wspolpraca/forms/wniosek-studia-dlugo-i-krotkoterminowe/) możecie zgłaszać Państwo za pośrednictwem poczty mailowej na adres: international.law@umk.pl

Szczegółowe informacje dotyczące programu: 

Uczelnie partnerskie 

Universidad Carlos III de Madrid, University of Rijeka, Vytautas Magnus University in Kaunas, University of Antwerp 

Dziedzina i wstępny temat BIP 

Dziedzina nauk społecznych – dyscyplina nauki prawne 

National and European law in the context of migration: comparative study and international practice and experiences implemented at the University Legal Clinics 

Liczba dni fizycznej części BIP 

5 dni – termin 30.06.-04.07.2025 

Liczba ECTS, w przypadku BIP skierowanego do studentów/doktorantów

3 punkty ECTS – 75 h – zaliczenie na ocenę 

Liczba uczestników (osób uczących się) z uczelni partnerskich BIP 

około 20 osób

Liczba uczestników (osób uczących się) lokalnych (UMK + ewentualnie spoza uczelni partnerskich BIP) 

około 20 osób

Liczba prowadzących kurs 

8 osób

Miejsce realizacji fizycznej części BIP 

Universidad Carlos III de Madrid

Wstępny opis BIP, w tym szczególnie: 

· profil uczestników 

· cele 

· przewidywane rezultaty (wpływ na uczestników i uczelnie) 

· metody, narzędzia 

· ramowy plan części fizycznej BIP z podziałem na dni 

· ewaluacja części fizycznej BIP 

· ew. program integracyjno-kulturalny 

· Kurs dedykowany jest w szczególności do studentów studiów stacjonarnych, którzy ukończyli co najmniej pierwszy rok studiów prawniczych. Preferowane będą osoby aktualnie zaangażowane w działalność klinik prawnych. Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2 (CEFR). 

· Głównym celem kursu jest rozwijanie umiejętności komunikacji prawnej oraz wspieranie współpracy i pracy zespołowej studentów w kontekście międzynarodowym. Dzięki uczestnictwu w kursie studenci pogłębiają swoją wiedzę w zakresie warunków prawnych istniejących w krajach europejskich. Pracując nad tematami związanymi z migrantami i problemami, z którymi borykają się w krajach zamieszkania, studenci rozwiną swoje umiejętności pracy zespołowej. Będą również mieli okazję zapoznać się z przepisami i tradycjami prawnymi swoich krajów, a tym samym skutecznie zwiększyć swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim w praktyce. Kurs ma na celu zgromadzenie głównie studentów zaangażowanych w kliniki prawne na uniwersytetach. 

· Całkowity nakład pracy wynosi 75 godzin. Studenci będą musieli wziąć udział w 15 godzinach synchronicznych sesji online, po których odbędzie się 30 godzin zajęć stacjonarnych na Universidad Carlos III de Madrid. Kolejne 30 godzin przewidziano na samodzielną naukę i pracę zespołową, z wykorzystaniem m.in. orzeczeń sądów europejskich i krajowych, lekturę i analizę literatury oraz przygotowanie  raportu końcowego. 

· Moduł fizyczny (stacjonarny) przyjmie format wykładów oraz  grupowych zajęć warsztatowych mających na celu rozwijanie umiejętności praktycznych. W swoich międzynarodowych zespołach studenci przedstawią prezentację wyników (raportów końcowych) swojej pracy. 

· Aby pomyślnie ukończyć kurs, studenci będą musieli: aktywnie uczestniczyć w zajęciach online, analizować materiały przygotowane przez prowadzących, przygotowywać raport końcowy oraz aktywnie uczestniczyć w komponencie fizycznym. 

· Planowane jest przeprowadzenie ewaluacji programu na koniec części fizycznej BIP. 

Wstępny opis BIP – cześć wirtualna, w tym szczególnie: 

· czas trwania 

· metody, narzędzia 

· ewaluacja części wirtualnej BIP 

· Część wirtualna BIP w wymiarze 15 h odbywać się będzie w dniach 1 kwietnia – 13 maja 2025 r.(zajęcia odbywać się będą w każdy wtorek od godz. 15.00 czasu polskiego). Komponent online kursu będzie prowadzony za pośrednictwem MS Teams. Uczestnicy muszą dysponować stabilnym połączeniem internetowym, komputerem, zestawem słuchawkowym i kamerą internetową. Sesje będą odbywać się synchronicznie ("na żywo"). 

· Komponent wirtualny ma na celu przygotowanie studentów do praktycznych zajęć warsztatowych, które odbędą się w module fizycznym. W jego ramach studenci rozwiną umiejętności komunikacyjne i poszerzą zakres wiedzy oraz słownictwa z obszaru międzynarodowych aspektów prawa porównawczego w kontekście migracji oraz ochrony praw człowieka. Studenci otrzymają od prowadzących materiały pomocnicze (artykuły naukowe, orzecznictwo sądów europejskich, etc.) w oparciu o które będą się przygotowywali do dyskusji w trakcie zajęć zdalnych. Wszystkie zasoby edukacyjne będą dostępne na platformie MS Teams. 

· Aby pomyślnie ukończyć kurs, studenci będą musieli: aktywnie uczestniczyć w zajęciach online, analizować materiały przygotowane przez prowadzących (zapoznać się z artykułami naukowymi oraz orzecznictwem omawianym w trakcie zajęć zdalnych). 

 

pozostałe wiadomości