
Drodzy Studenci,
uprzejmie informujemy, że w dniach 14-21 lutego 2025 r. (do godz. 12.00) będziemy prowadzili na Wydziale Prawa i Administracji UMK w Toruniu rekrutację do udziału w Blended Intensive Programm (BIP) pn. „National and European Law in the context of migrations: some approaches”, które organizuje Universidad Carlos III de Madrid we współpracy z UMK w Toruniu, University of Rijeka, Vytautas Magnus University in Kaunas oraz University of Antwerp.
BIP-y są to krótkie intensywne programy, w ramach których wykorzystuje się innowacyjne metody uczenia się i nauczania, w tym współpracę online. Programy mogą obejmować uczenie się w oparciu o wyzwania, w ramach którego transnarodowe i transdyscyplinarne zespoły współpracują ze sobą, aby sprostać pewnym wyzwaniom, na przykład związanym z celami zrównoważonego rozwoju ONZ lub innym wyzwaniom społecznym, przed jakimi stają konkretne regiony, miasta lub przedsiębiorstwa.
Dla studentów z WPiA UMK przewidziano 5 miejsc. W szczególności do udziału w programie zapraszamy Studentów zaangażowanych w prace Studenckiej Poradni Prawnej.
Chęć udziału w programie, wraz z krótkim listem motywacyjnym w języku angielskim, wypełniony formularz zgłoszeniowy (https://www.umk.pl/wspolpraca/forms/wniosek-studia-dlugo-i-krotkoterminowe/) możecie zgłaszać Państwo za pośrednictwem poczty mailowej na adres: international.law@umk.pl.
Szczegółowe informacje dotyczące programu:
Uczelnie partnerskie |
Universidad Carlos III de Madrid, University of Rijeka, Vytautas Magnus University in Kaunas, University of Antwerp |
Dziedzina i wstępny temat BIP |
Dziedzina nauk społecznych – dyscyplina nauki prawne National and European law in the context of migration: comparative study and international practice and experiences implemented at the University Legal Clinics |
Liczba dni fizycznej części BIP |
5 dni – termin 30.06.-04.07.2025 |
Liczba ECTS, w przypadku BIP skierowanego do studentów/doktorantów |
3 punkty ECTS – 75 h – zaliczenie na ocenę |
Liczba uczestników (osób uczących się) z uczelni partnerskich BIP |
około 20 osób |
Liczba uczestników (osób uczących się) lokalnych (UMK + ewentualnie spoza uczelni partnerskich BIP) |
około 20 osób |
Liczba prowadzących kurs |
8 osób |
Miejsce realizacji fizycznej części BIP |
Universidad Carlos III de Madrid |
Wstępny opis BIP, w tym szczególnie: · profil uczestników · cele · przewidywane rezultaty (wpływ na uczestników i uczelnie) · metody, narzędzia · ramowy plan części fizycznej BIP z podziałem na dni · ewaluacja części fizycznej BIP · ew. program integracyjno-kulturalny |
· Kurs dedykowany jest w szczególności do studentów studiów stacjonarnych, którzy ukończyli co najmniej pierwszy rok studiów prawniczych. Preferowane będą osoby aktualnie zaangażowane w działalność klinik prawnych. Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2 (CEFR). · Głównym celem kursu jest rozwijanie umiejętności komunikacji prawnej oraz wspieranie współpracy i pracy zespołowej studentów w kontekście międzynarodowym. Dzięki uczestnictwu w kursie studenci pogłębiają swoją wiedzę w zakresie warunków prawnych istniejących w krajach europejskich. Pracując nad tematami związanymi z migrantami i problemami, z którymi borykają się w krajach zamieszkania, studenci rozwiną swoje umiejętności pracy zespołowej. Będą również mieli okazję zapoznać się z przepisami i tradycjami prawnymi swoich krajów, a tym samym skutecznie zwiększyć swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim w praktyce. Kurs ma na celu zgromadzenie głównie studentów zaangażowanych w kliniki prawne na uniwersytetach. · Całkowity nakład pracy wynosi 75 godzin. Studenci będą musieli wziąć udział w 15 godzinach synchronicznych sesji online, po których odbędzie się 30 godzin zajęć stacjonarnych na Universidad Carlos III de Madrid. Kolejne 30 godzin przewidziano na samodzielną naukę i pracę zespołową, z wykorzystaniem m.in. orzeczeń sądów europejskich i krajowych, lekturę i analizę literatury oraz przygotowanie raportu końcowego. · Moduł fizyczny (stacjonarny) przyjmie format wykładów oraz grupowych zajęć warsztatowych mających na celu rozwijanie umiejętności praktycznych. W swoich międzynarodowych zespołach studenci przedstawią prezentację wyników (raportów końcowych) swojej pracy. · Aby pomyślnie ukończyć kurs, studenci będą musieli: aktywnie uczestniczyć w zajęciach online, analizować materiały przygotowane przez prowadzących, przygotowywać raport końcowy oraz aktywnie uczestniczyć w komponencie fizycznym. · Planowane jest przeprowadzenie ewaluacji programu na koniec części fizycznej BIP. |
Wstępny opis BIP – cześć wirtualna, w tym szczególnie: · czas trwania · metody, narzędzia · ewaluacja części wirtualnej BIP |
· Część wirtualna BIP w wymiarze 15 h odbywać się będzie w dniach 1 kwietnia – 13 maja 2025 r.(zajęcia odbywać się będą w każdy wtorek od godz. 15.00 czasu polskiego). Komponent online kursu będzie prowadzony za pośrednictwem MS Teams. Uczestnicy muszą dysponować stabilnym połączeniem internetowym, komputerem, zestawem słuchawkowym i kamerą internetową. Sesje będą odbywać się synchronicznie ("na żywo"). · Komponent wirtualny ma na celu przygotowanie studentów do praktycznych zajęć warsztatowych, które odbędą się w module fizycznym. W jego ramach studenci rozwiną umiejętności komunikacyjne i poszerzą zakres wiedzy oraz słownictwa z obszaru międzynarodowych aspektów prawa porównawczego w kontekście migracji oraz ochrony praw człowieka. Studenci otrzymają od prowadzących materiały pomocnicze (artykuły naukowe, orzecznictwo sądów europejskich, etc.) w oparciu o które będą się przygotowywali do dyskusji w trakcie zajęć zdalnych. Wszystkie zasoby edukacyjne będą dostępne na platformie MS Teams. · Aby pomyślnie ukończyć kurs, studenci będą musieli: aktywnie uczestniczyć w zajęciach online, analizować materiały przygotowane przez prowadzących (zapoznać się z artykułami naukowymi oraz orzecznictwem omawianym w trakcie zajęć zdalnych). |